کاربردهای فویل آلومینیوم و موارد استفاده از آن

فروش فویل آلومینیوم

آشنایی با فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم به صفحه های نازک از جنس آلومینیوم گفته میشود که در اثر نورد آلومینیوم با ضخامت بالا طی فرآیند نورد گرم و سرد به ضخامت کمتر از ۰.۲ میلی متر و بیشتر از ۶ میکرون تبدیل شده است . قابل انعطاف است و می تواند به آسانی خم شود یا در اطراف اجسام پیچیده شود. فویل های نازک آلومینیومی بر اساس فرآیند تولید و میزان سختی ایجاد شده در عملیات شکننده هستند که در حالت آنیل کامل مانند پلاستیک یا کاغذ از آن به عنوان روکش و یا جهت بسته بندی استفاده می شود. سال هاست که فویل آلومینیوم به طور عمده برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال امروزه مخصوصا برای افراد خلاق و علاقه مند به کشف کاربردهای دیگر مواد و وسایل روزمره، فویل آلومینیومی به عنوان یک معجزه مدرن شناخته شده است! فویل آلومینیوم یک محصول ارزان قیمت است که می تواند در بسیاری از راه های صرفه جویانه استفاده شود. با ما همراه باشید تا چند روش هوشمندانه برای استفاده از فویل آلومینیوم را در اختیارتان قرار دهیم و با کاربردهای دیگر فویل آلومینیوم آشنا شوید.

پخش فویل آلومینیوم

 

دیگر کاربردهای مصارف متنوع فویل های آلومینیومی در صنعت

میتوان گفت که فویل آلومینیوم یکی از پرکاربرد ترین محصولات پایین ‌دستی آلومینیوم است. این محصول در صنایع مختلفی از جمله ظرف یکبار مصرف ساختمان، صنایع بسته ‌بندی و حتی صنایع الکتریکی کاربردهای مهمی دارد. در این میان صنعت بسته‌ بندی را می ‌توان مهم ‌ترین صنعت مصرف‌ کننده فویل ‌های آلومینیومی دانست؛ چرا که بیشترین تناژ مصرفی فویل‌ های آلومینیومی به این بخش اختصاص می ‌یابد. از جمله مصارف فویل ‌های آلومینیومی در صنایع ساختمان نیز می ‌توان به ساخت انواع پنل ‌های کامپوزیتی مورد استفاده در نمای ساختمان ‌ها اشاره نمود. همچنین از این محصول برای تولید در و دیوارهای ضد حریق و عایق نسبت به حرارت استفاده می ‌کنند. مصارف فویل‌های آلومینیومی در صنایع الکتریکی عمدتا محدود به لایه ‌های محافظتی در برابر آتش و امواج الکترومغناطیسی در کابل ‌های مخابراتی و برقی است. البته بخشی از فویل ‌های آلومینیومی نیز در ساخت الکترودهای آلومینیومی مورد استفاده در باتری‌ ها کاربرد دارد، هر چند که حجم مصرف فویل در این باتری‌ ها در قیاس با سایر مصارف فویل‌های آلومینیومی اندک است.

مشاهده محصولات مانیسا : تولید ظرف یکبار مصرف

 

قیمت فویل آلومینیوم

 

روش های هوشمندانه ی استفاده از فویل آلومینیوم در زندگی روزمره

کاغذهای آلومینیومی (فویل) موارد استفاده بیشماری دارند. این کاغذ به دلیل اینکه نازک است، به راحتی خم و لوله می شود و در عین حال نمی شکند. در برابر نور، اکسیژن، رطوبت و باکتری ها، مانع بسیار خوبی محسوب می شود. به همین دلیل از این نوع آلومینیوم در صنایع غذایی و دارویی در حد وسیعی استفاده می شود. همچنین میتوان به استفاده های متنوع دیگر در آشپزخانه و مکان های مختلف اشاره نمود.

۱. استفاده در کابینت و کشوهای آشپزخانه:

کاغذهای آلومینیومی را می توان با یک دستمال یا اسفنج ساده، به راحتی تمیز کرد. بنابراین بهترین پوشش برای کابینت ها و کشوهای آشپزخانه محسوب می ‌شوند. در ضمن به علت اینکه نور را منعکس می کنند، درون کابینت و کشوها را راحت تر می توانیم ببینیم.

  1. براق کردن نقره ‌جات:

این کار معمولا برای تمیزکردن ظروف نقره در خانه بسیار کارساز است. اگر می‌ بینید ظروف نقره ی شما جلای خود را از دست داده‌اند و کمی کدر شده‌ اند با این ترفند آن ‌ها را براق کنید. کف یک ظرف کیک یا ظرفی که برای لازانیا استفاده می ‌کنید، را یک ورق فویل آلومینیومی قرار دهید. داخل آن ۲ قاشق چایخوری نمک و دو قاشق چایخوری جوش شیرین بریزید. نقره ‌ جات خود را روی آن قرار دهید و مقداری آب جوش رویشان بریزید تا حدی که ظروف نقره شما کاملا زیر آب قرار گیرند. بگذارید ۵ دقیقه بماند و آن ‌ها را از استخری که برایشان درست کرده‌ اید بیرون کشیده و بشویید. حالا ظروف نقره شما همانند روز اول براق و چشمگیر شده اند.

  1. تهیه ی قیف خامه زن:

اگر هنگام درست کردن کیک و شیرینی، قیف خامه زن در دسترس نداشتید، نگران نباشید. چرا که خیلی راحت و بدون دردسر می توانید با استفاده از کاغذ آلومینیومی قیف خامه زن تهیه کنید. بدین گونه که یک تکه کاغذ آلومینیومی برش زده و آن را به شکل قیف لوله کنید. سپس قسمت بالای قیف را به اندازه دلخواه باز کنید تا شکل قیف خامه زن را به خود بگیرد.

 

بهترین فویل آلومینیوم

 

  1. تیز کردن قیچی:

اگر می خواهید قیچی تان را تیز کنید و از دست زنگ زدگی آن راحت شوید می توانید این کار را با بریدن یک تکه ورق آلومینیومی به مدت ۷ تا ۱۰ مرتبه انجام دهید.

  1. ایجاد مبلمان لغزان:

جا به جا کردن مبلمان کار سختی است اما با قرار دادن یک قطعه فویل در زیر پایه مبلمان، به راحتی می توانید مبلمان را در موقعیت مورد نظر قرار دهید. بنابراین می توانید آن ها را به راحتی در سراسر طبقه یا فرش حرکت دهید. فویل زندگی را بسیار ساده تر می کند.

  1. حفظ طول عمر سیم های ظرفشویی استیل:

برای شستن تکه های چسبیده به ظروف، سیم های ظرفشویی استیل کاربرد بسیاری دارند. برای افزایش طول عمر این سیم ها می توانید پس از هر بار استفاده، آن را درون کاغذ آلومینیومی گذاشته و در فریزر نگهدارید. بدین ترتیب دچار زنگ زدگی نشده و مدت زمان طولانی تر باقی می مانند.

  1. حذف الکتریسیته ی ساکن از روی لباس ها:

اگر نرم کننده پارچه ندارید، مشکلی نیست! یک ورق با طول ۲۰ اینچ از فویل را بردارید و به صورت یک توپ فشرده کنید.  ۲-۳ از آنها را همراه با لباس های خود در خشک کن بیندازید تا بلافاصله جرقه استاتیک را حذف کنند. با این روش حتی انرژی را ذخیره خواهید کرد، زیرا گرمایی که جذب می کنند، باعث می شود لباس هایتان سریع تر خشک شوند. همچنین لباس هاس شما دیگر الکتریسیته ساکن ندارند و گرد و خاک و مو را به خود جذب نخواهند کرد.

 

تولید فویل آلومینیوم

 

  1. اتو کردن لباس ها و تمیز کردن اتو:

برای از بین بردن چروک های پارچه های ابریشمی، پشمی و ریون که نمی توان آنها را در معرض حرارت مستقیم قرار داد، یک ورق از کاغذ آلومینیومی را روی میز اتو بگذارید، سپس لباس را روی آن پهن کنید. با بخار اتو به سطح لباس، حرارت را از بالای پارچه عبور دهید. گرمای مرطوبی که از فویل به سطح لباس می رسد، چین و چروک های آن را از بین می برد. همچنین هر زمان اتوی تان کثیف شد، آن را گرم کرده و روی سطح کاغذ آلومینیومی بکشید، اتو کاملا تمیز می شود.

  1. نرم کردن شکر قهوه‌ ای:

اگر شکر قهوه ای‌ تان سفت شده و به شدت به هم چسبیده شده است، دست از آن نکشید. آن را درون کاغذ آلومینیومی قرار داده و به مدت پنج دقیقه در دمای ۱۵۰ دقیقه قرار دهید و سپس شکر قهوه ای سفت، آماده استفاده می شود.

  1. مراقبت از گیاهان رو به خرابی و برگرداندن سلامتی شان:

اگر گیاهی دارید که در حال خراب شدن است، با فویل خانگی آن را سرحال بیاورید. بدین گونه که یک خورشید ساختگی را با استفاده از جعبه مقوایی بسازید و سه طرف و پایینش را با فویل آلومینیومی بپوشانید – به طوری که نور خورشید به محفظه گیاه احاطه کرده و باعث تقویت آن میشود.

 

فوبل آلومینیوم ارزان

 

چه موادی را میتوان جایگزین فویل آلومینیوم کرد؟

در خانه افراد از فویل آلومینیومی برای نگهداری مواد غذایی، برای پوشاندن سطوح پخت و بسته بندی مواد غذایی مانند قیمت ظروف تک پرسی ،دو پرسی ،خورشتی ،گوشت و … استفاده می کنند تا در هنگام پخت و پز از رطوبت آنها جلوگیری شود. حال گاهی میتوان مواد دیگری را جایگزین فویل آلومینیوم نمود از جله:

استفاده از ظروف شیشه ای برای نگهداری غذا.

استفاده از ظروف سرامیکی، استیل و پیرکس برای پخت غذا.

استفاده از محافظ غذا، پاکت ‌های کاغذی و … برای بسته بندی غذا و خوراکی ها.

 

خرید فویل آلومینیوم

 

نتیجه اینکه؛ با توجه به میانگین جهانی از مصرف آلومینیوم و کاربردهای فویل آلومینیومی در سطح جهان، می‌ توان به‌ طور تقریبی سهم صنایع مختلف مهم مصرف‌ کننده آلومینیوم را در مصرف فویل ‌های آلومینیومی دانست.

 

مطالعه مقاله چگونگی ساخت و تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی از سایت مانیسا

 

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.