Search
Close this search box.
تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

چگونگی ساخت و تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

امروزه با توجه به برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در کشور و همچنین پخش نذورات، ظروف یکبار مصرف به‌طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته‌اند. استفاده از آن‌ها به دلایل مختلف از جمله: سهولت در مصرف، صرفه‌جویی در وقت و رعایت مسائل بهداشتی و غیره… به‌صورت روز افزون رو به افزایش است.

به‌طور کلی ظروف یکبار مصرف مورد استفاده شده را می‌توان از مواد مختلفی مانند: پلیمرهای مصنوعی، سلولوزی (کاغذی)، آلومینیوم و دیگر پلیمرهای طبیعی (زیست تخریب‌پذیر) ساخت.

حال قصد ما از نوشتن این مقاله درباره ظروف یکبار مصرف آلومینیومی چگونگی ساخت آن‌ها است؟ لطفا تا پایان محتوا با ما همراه باشید.

مشاهده محصولات مانیسا: قیمت ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی به چه صورت است؟

آلومینیوم جزء فراوان‌ترین فلز در پوسته زمین است؛ به‌صورت ناخالص در سنگ‌های معدنی مختلفی یافت می‌شود. بسیاری از ظروف آلومینیومی از آلومینیوم ساخته می‌شوند؛ فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی به شرح زیر است:

در کارخانه آلومینیوم را به‌صورت رول دریافت می‌کنند؛ آن را از یک سری مجموعه دستگاه‌های نورد برای کاهش ضخامت عبور می‌دهند، به‌ طوریکه در هر بار عبور از هر دستگاه نورد، ضخامت آن 50% یا بیشتر کاهش می‌یابد.

نورد آلومینیوم مثل نورد مواد نرم‌تر نظیر: کاغذ و پلاستیک نیست! به همین دلیل از یک سری رول‌های پشتیبانی جهت اطمینان از اعمال فشار مناسب نورد به سراسر بافت از طریق افزایش استحکام و کاهش انحراف رول به‌کار می‌برند.

از روان‌کننده‌ها نیز برای کنترل فرآیند نورد و خنک کردن استفاده می‌کنند. کنترل ضخامت به وسیله‌ی نظارت پیوسته‌ی کامپیوتری در هر نورد صورت می‌گیرد و هنگامی که فلز به کاهش ضخامت حدود 75 درصدی رسید، فلز را در فر مخصوص قرار می‌دهند تا گداخته شود.

تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

در این مرحله از یک ترکیب فود گرید استفاده می‌شود که موجب روان سازی مورد نیاز برای شکل‌دهی ظروف شده و در محصول نهایی به‌عنوان یک عامل رهایی برای مواد غذایی موجود در آن عمل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: حواشی استفاده از ظروف یکبار مصرف در جامعه

در مرحله آخر ظروف آلومینیومی به وسیله دستگاه پرس شکل داده می‌شوند و برجسته کاری و شکل‌دهی آن‌ها به منظور تزئین و سایر دلایل کاربردی توسط دستگاه پرس انجام می‌گیرد.

دستگاه‌های اصلی تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

تولید ظرف یکبار مصرف آلومینیومی

دستگاه استیکر و یا جمع کن اتوماتیک

دستگاه ظرف یکبار مصرف آلومینیومی دارای جمع کن اتوماتیک، یکی از اجزایی که به تکمیل شدن خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی کمک می‌کند.

دستگاه دارای پرس مچاله کن

دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی دارای پرس مچاله کن با جمع کردن و فشردن ضایعات فویل آلومینیوم، بر روند تولید تاثیر مثبتی می‌گذارد.

قالب دستگاه تک کویت و یا دو کویت

خوبی این قالب‌ها این است که روی دستگاه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی در اندازه و تعداد کویت متفاوت نصب می‌شوند؛ که استفاده از قالب دو کویت تولید ظروف را به‌صورت دو عددی (یعنی در هر ضرب می‌توان 2 عدد ظرف تولید کرد) انجام می‌دهد؛ در نتیجه ساخت ظروف افزایش می‌یابد.

نهایتا

انواع دستگاه‌های تولید ظروف آلومینیومی از جمله: دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، دستگاه پرس و … از مهمترین تجهیزات در صنایع بسته‌بندی و ذخیره‌سازی ظروف هستند.

در خیلی از صنایع مانند: صنایع غذایی، صنایع داروسازی و … از این دستگاه‌ها به دلیل مزایایی نظیر: سرعت، دقت، کارایی بالا و قابلیت تنظیم ابعاد مختلف بهره می‌برند.

گردآوری توسط: تولیدی ظروف آلومینیومی مانیسا