تاریخچه ی ظروف آلومینیومی یکبار مصرف

ظرف یکبار مصرف

ظرف یک بار مصرف، ظرفی است ساخته شده از کاغذ، پلاستیک یا مقوا که به اشکال مختلف مانند لیوان، بطری، بشقاب و … که از پلیمرهای گوناگون ساخته میشود، تولید و به بازار عرضه میگردد. استفاده از ظروف یک بار مصرفی که از مشتقات نفتی تهیه شده ‌اند، به دلیل آلودگی ‌های زیست‌ محیطی، با مخالفت ‌هایی روبرو شده است و ظروف یک بار مصرف با پایهٔ گیاهی (سلولوزی) در حال جایگزین شدن با آن است ولی به علت محدودیت های فیزیکی و شیمیایی ظروف سلولوزی، این روند بسیار کند و گاهی متوقف شده است.

تولید اولین ظروف یکبار مصرف به چه زمانی بر میگردد ؟

اولین صفحات کاغذی در پایان قرن نوزدهم بشقاب کاغذی، جزء اولین ظروف یکبار مصرف تولیدی است که اولین بار توسط یک صحاف آلمانی به نام هرمن هنشل در سال ۱۸۶۷ اختراع شد. و بعدها در سال ۱۹۰۸ ساموئل جک کومبین که افسر بهداشت عمومی در کانزاس بود، در قطاری یکی از بیماران خود را که مبتلا به سل بود در حال نوشیدن آب با یک جام دید که دقیقا پشت سر وی دختری جوان منتظر نوشیدن آب با همان جام بود. این صحنه کرومباین را تحت تاثیر قرار داد و به این فکر وا داشت تا طرحی را اجرا کند که به واسطه آن استفاده از ظروف مشترک در مکان‌ های عمومی برای حفظ سلامت همگان حذف و ممنوع گردیده و برای آن جایگزینی پیدا کند. که در راستای همین طرح، مدتی بعد لوئلن و مور برای اولین بار لیوان ‌های کاغذی را اختراع کرده و نام آن را لیوان سلامتی نامیدند. که بعدها این طرح در ابعاد گسترده تری تجارت سازی شد و از بشقاب و کاسه یکبار مصرف کاغذی، قاشق و چنگال چوبی و دورپیچ کاغذی غذا در دهه ۱۹۳۰ برای صرف ناهار مردان و زنانی که در پروژه ‌های سدسازی، جاده ‌سازی و پل ‌سازی شرکت های بزرگ عمرانی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. و در دهه های بعد از آن نیز کارمندان وزرات دفاع از اولین ظروف یکبار مصرف استفاده کردند.

مشاهده دیگر محصولات ما : خرید ظرف یکبار مصرف عمده

تایخچه ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

پس از جنگ جهانی دوم، مواد اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف مانند پلاستیک و پلی ‌استایرن به دلیل خواص منحصر به فرد خود مانند شکل ‌پذیری و وزن سبک، به زودی جایگاه خوبی در صنعت ساخت ظروف یکبار مصرف پیدا کردند. به همین دلیل صنعت تولید ظروف یکبار مصرف به سرعت توسط تهیه ‌کنندگان و مصرف‌ کنندگان مواد غذایی گسترش یافت و انواع ظروف یکبار مصرف در اشکال و ابعاد مختلف ساخته و روانه بازار شدند.

مشاهده دیگر محصولات ما : خرید ظرف تک پرس آلومینیومی

تولید ظروف یکبار مصرف در ایرا ن از چه سالی آغاز شد ؟

تاریخ تولید ظروف یکبار مصرف در ایران نیز به اوایل سال ۶۰ شمسی بر میگردد. تولید ظروفی با دستگاههایی به نام دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف که وکیوم نامیده میشدند. که به دلیل محدودیت های این دستگاه نظیر ضخامت پایین ظروف و یا عدم یکنواختی زوایای ظروف، رفته رفته در سالهای بعد تولید این نوع ظروف روند بهتری را طی کرد و برخی از محدودیت های آن نیز رفع شد. و امروزه ظروف یکبار مصرف با انواع مواد و در اشکال مختلف تولید و در اختیار مردم قرار میگیرد. که استفاده از این ظروف بسیار رایج شده و به طوریکه حتی در گردش و تفریح هم جایگاه خود را پیدا کرده ‌اند

تولید ظرف یکبار مصرف

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مطالعه مقاله میزان مصرف ظروف یکبار مصرف در ایران نسبت به جهانی از سایت مانیسا